Heb ik een verwijzing nodig van mijn huisarts?
Sinds 1 januari 2006 kan iedereen met een Nederlandse zorgverzekering zonder ‘verwijsbriefje’ van de huisarts naar de fysiotherapeut.
Eerst langs de huisarts mag natuurlijk wel – bijvoorbeeld wanneer u twijfelt of uw klachten fysiotherapeutisch behandeld kunnen worden – maar hoeft dus niet meer.
Het voordeel hiervan is dat u direct bij ‘een specialist in beweging’ terecht komt, zodat u ook direct kunt starten met werken aan uw herstel.
Uw huisarts blijft echter onder alle omstandigheden de centrale rol spelen in de coördinatie van uw zorg.
Wij zullen uw huisarts dus blijven informeren, tenzij u aangeeft dat u dat niet wenst.
Is mijn klacht geschikt voor fysiotherapie?
Om te beoordelen of uw bewegingsklacht, blessure of stressgerelateerde klachte geschikt is voor onze fysiotherapeutische behandeling, doen we eerst een intake. Een intake bestaat bij Fysiotherapie Musis uit een vraaggesprek over uw klacht(en) en eventuele onderliggende problematiek(en) en uit een lichamelijk onderzoek. Vraaggesprek en onderzoek samen noemen we: screening.
Wat gebeurt er na de intake?
Wanneer wij een screening en intake hebben gedaan, zijn er drie mogelijkheden:
- uw klacht kan niet fysiotherapeutisch worden behandeld. Wij adviseren u over een passende oplossing;
- uw klacht kan fysiotherapeutisch worden behandeld. U krijgt over het algemeen gelijk de eerste behandeling;
- uw klacht kan fysiotherapeutisch worden behandeld maar wij hebben aanvullende informatie nodig van uw huisarts. We vragen deze in overleg met u op. Afhankelijk van de aard van de ontbrekende informatie krijgt u meteen of later de eerste behandelafspraak.
Hoe maak ik een afspraak?
U kunt op meerdere manieren een afspraak maken:
Telefonisch 026-4424212
Mail info@fysiotherapiemusis.nl
Hoe verzet ik een afspraak?
U kunt een afspraak het beste telefonisch 026-4424212 of per mail info@fysiotherapiemusis.nl verzetten.
Let op: u kunt een gemaakte afspraak tot 24 uur van tevoren kosteloos verzetten. Daarna brengen we 100% van het tarief in rekening.
Wat moet ik meenemen naar mijn afspraak?
U dient altijd zelf een handdoek mee te nemen. Daarnaast zijn in de oefenzaal schone (sport)schoenen en gemakkelijke (sport)kleding wenselijk.
Let op: Fysiotherapie Musis is niet aansprakelijk voor beschadiging, diefstal of vermissing van persoonlijke bezittingen uit de oefenzaal of andere openbare ruimten in de praktijk.
Kan ik fysiotherapie aan huis krijgen?
Dat kan. Wanneer u slecht ter been bent, is het ook mogelijk een afspraak aan huis te maken. Bekijk hier de kosten voor fysiotherapie aan huis. Hiervoor is een wel verwijzing van de arts met de toevoeging ‘aan huis’ noodzakelijk.
Wordt fysiotherapie vergoed door mijn zorgverzekeraar?
Jongeren tot 18 jaar krijgen de eerste 9 behandelingen voor fysiotherapie vergoed. Hebben deze behandelingen niet het gewenste resultaat? Dan vergoedt de zorgverzekeraar eventueel meer behandelingen (maximaal 9).
Jongeren met een chronische aandoening kunnen alle behandelingen voor fysiotherapie vergoed krijgen. De aandoening moet op de lijst met chronische aandoeningen staan.
Bent u ouder dan 18 jaar en heeft u een chronische aandoening die op de chronische lijst staat? Dan krijgt u fysiotherapie vergoed vanaf de 21e behandeling. U betaalt de eerste 20 behandelingen dus zelf. Deze 20 behandelingen gelden per aandoening en niet per kalenderjaar.
Heeft u een aanvullende zorgverzekering? Dan krijgt u mogelijk meer behandelingen vergoed. Wij adviseren u zelf uw polisvoorwaarden te controleren of op te vragen bij uw zorgverzekeraar.
Kan ik onder begeleiding van een fysiotherapeut trainen?
U kunt bij ons op verschillende manieren trainen, individueel of door middel van personal training. Wanneer u geen bewegingsklachten hebt, maar wel onder begeleiding van een fysiotherapeut wilt trainen, doet u eerst een trainingsintake. Hierin onderzoeken we gericht uw fysieke conditie, trainingsmogelijkheden en –doelen waarna we een persoonlijk trainingsprogramma opstellen.
Biedt fysiotherapie Musis ook personal training? (optioneel?)
Ja, het is mogelijk om personal training te volgen bij Fysiotherapie Musis. U wordt dan één op één gecoacht en begeleid door een vaste fysiotherapeut. De kosten voor personal training bedragen € 65,- per uur.
Kan ik een trainingsabbonement afsluiten? (hoe vullen we dit in?)
Ja, u kunt bij ons eenvoudig online een trainingsabonnement afsluiten. U kunt kiezen voor één keer per week of onbeperkt individueel trainen of voor personal training waarbij u één op één gecoacht en begeleid wordt door een vaste therapeut.
Wat zijn de openingstijden?
Openingstijden: iedere werkdag van 08.00 – 17.30 uur
Dinsdagavond op aanvraag
Kan ik gratis voor de deur parkeren?
Wel met de fiets. Wanneer u met de auto komt krijgt u te maken met betaald parkeren voor beide locaties.
Kan ik Fysiotherapie Musis met het openbaar vervoer bereiken?
U kunt onze vestigingen goed bereiken met het openbaar vervoer. Kijk bij de vestiging voor adresgegevens en route informatie.
Ik heb een klacht, waar kan ik die indienen? (optioneel, gegevens nalopen?!)
Wanneer u een klacht heeft over uw behandeling of bejegening door een van onze fysiotherapeuten, stellen wij het op prijs als u deze kenbaar maakt. Wij nemen uw klacht(en) altijd serieus en treden graag met u in gesprek. Mocht een gesprek voor u om de een of andere reden niet mogelijk zijn, dan kunt u via het KNGF bemiddeling aanvragen. Levert dit niet het gewenste resultaat op of ziet u op tegen contact met uw fysiotherapeut, dan kunt u ook het Informatie- en Klachtenbureau Gezondheidszorg (IKG) inschakelen.
Voor het IKG bij u in de regio kunt u terecht bij het Landelijk Informatiepunt voor Patiënten (LIP) in Utrecht, via telefoonnummer (030) 266 16 61. Daarnaast kunt u een klacht indienen bij:
Klachtencommissie KNGF (Secretaris Klachtencommissie KNGF, Postbus 248, 3800 AE Amersfoort. Telefoonnummer (033) 467 29 00);
Commissie van Toezicht KNGF (Postbus 248, 3800 AE Amersfoort. Telefoonnummer (033) 467 29 00);
Regionaal Tuchtcollege (Postbus 10067, 8000 GB Zwolle. Telefoonnummer (038) 428 94 11).
Ik heb een idee of suggestie, kan ik die doorgeven?
Wij hopen dat u een goede en plezierige tijd heeft bij Fysiotherapie Musis. Sámen met u kunnen we dat (nog) beter organiseren. Wij stellen het daarom bijzonder op prijs als u ideeën of suggesties heeft ter verbetering van onze dienstverlening. Wij horen of lezen ze graag!
Wat doet fysiotherapie Musis om de kwaliteit te waarborgen?
Alle therapeuten van Fysiotherapie Musis staan geregistreerd in het centraal kwaliteitsregister (CKR) van het Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie. Deze beroepsorganisatie werkt actief aan continue verbetering van de kwaliteit van de fysiotherapie in Nederland. Opname in het CKR is mogelijk voor fysiotherapeuten die aan alle kwaliteitseisen voldoen en volgens de richtlijnen van het KNGF werken. Daarnaast streven wij continu naar optimalisatie van onze fysiotherapeutische kennis en toepassingen door middel van scholingen – zowel in- als extern. Zo blijven we ons ontwikkelen binnen ons vak. Bovenal werken we graag samen met u actief aan uw herstel. Deskundig, gedreven en zorgzaam.