TAPEN – MEDICAL TAPING

Medical taping ondersteunt de spieren, zonder daarbij de beweging te beperken.

Medical taping wordt gebruikt bij nabehandeling van blessures (zoals verstuikingen, spierverrekking), het verminderen van ontstekingen of vochtophopingen, houdingscorrecties en behandeling van klachten door overbelasting (zoals RSI, tennis- of golferselleboog, maar ook bekken en rugklachten)

Bel 026-4424212 E-mailen

De tape heeft een liftende werking van de huid
waardoor er onder de huid meer ruimte vrijkomt.

Ook neuro-reflectoire beïnvloeding (het verminderen van uitstralende pijn), bijvoorbeeld bij hoofdpijn, behoort tot de mogelijkheden.

De effecten van Medical Taping:

• Activering en regulering van de bloedcirculatie en lymfeafvoer
  • Verbetering van de spierfunctie
  • Ondersteuning van gewrichtsfunctie
  • Pijndemping
  • Neurofysiologische en segmentale beinvloeding

De tape heeft een liftende werking van de huid waardoor er onder de huid meer ruimte vrijkomt. Door deze liftende werking ontstaat er direct drukvermindering van het aangedane weefsel en wordt de bloedcirculatie en het lymfeafvoer weer hersteld. De druk op de pijnreceptoren neemt af waardoor er direct na aanbrengen van het tape pijnvermindering is. Door vermindering van de pijn is bewegen gemakkelijker en zal er minder compensatie optreden.

Medical Tape is luchtdoorlatend en hypoallergeen. Daardoor ontstaat er vrijwel nooit een geïrriteerde reactie van de huid en kan het tape nat worden zonder functie te verliezen. Het tape kan er een langere tijd op blijven zitten, soms wel tot een week, waardoor er 24 uur per dag weefselherstel mogelijk is.

Het toepassingsgebied is erg breed. Bijvoorbeeld:

• Nabehandeling van blessures
  • Vermindering van ontstekingen of vochtophopingen (oedeem, maar ook hematomen)
  • Houdingscorrecties
  • Behandeling van klachten door overbelasting
  • Neuro-reflectoire beïnvloeding, bijvoorbeeld bij hoofdpijn
  • Profylactisch tapen, dus ter preventie/ter voorkoming van klachten.
  • Meer informatie

Tarief: aan het gebruik van tape kunnen kosten zijn verbonden. Deze kosten zijn voor eigen rekening en bedragen tussen de €3,- en €7,50 en zijn kostendekkend. Dit rekent u contant af bij uw fysiotherapeut.

Esmeralda Paulusma - Ria Karst - Len ter Horst - Astrid Schloss - Fysiotherapie Musis Westerkade Arnhem